NATUROPLEVELSER

fitnes.jpg

NATUR-FITNESS

Udendørs fitnesscenter.

Etableret som en udløber af arbejdet med Naturstisystemet, i samarbejde med kommunen og frivilligt arbejde med støtte fra kommunes udviklingspulje, Grønt forum og Nordea fonden.

Lokalforeningen står for vedligeholdelse.

TUEL Å

Etablering af ca. 500 kvm. opholdsplads med grill og langbord samt fiskebro ved Tuel å.

Er anlagt på Naturstyrelsens jord, i samarbejde med Sorø kommune, Naturstyrelsen og Lokalforeningens frivillige arbejde, med støtte fra kommunes udviklingspulje og Naturstyrelsen.

Lokalforeningen vedligeholder.

tuel å.jpg
71142479_2410388082572045_10897712647189

TRAMPESTISYSTEMET

Trampestisystemet blev etableret samtidig med Anneliselunden, Sundhedssporet, og Tuel Å-pladsen som samlet udgør Fjenneslev Naturstier. Systemet forbinder sundhedssporet med sti til Fjenneslev Kirke og Tuel Å, og man kan gå i det åbne landskab.

Lokalforeningen vedligeholder sammen med lokale velvillige landmænd, som slår græsset.

ANNELISELUNDEN

Den lille skov i Anneliselunden giver mulighed for at gå på opdagelse i naturen og se på fugle, da der er opsat fuglekasser.  Der er også opholdsplads med grill.

Området er naturbeskyttet og stilles til rådighed af Naturstyrelsen.

Lokalforeningen vedligeholder.

anneliselunden_g_tuel_Ã¥.jpg